Hacamat Tedavisi

Hacamat tedavisi en basit tabiri ile deriden ufak ensizyonlardan özel kaplarla, vakum yoluyla kan alma işlemine denir. Genellikle iki omuz arasından, sırttan, başın arka kısmından ve vücudun gerekli görülen herhangi bir yerinden bardak veya boynuz adı verilen kaplar yardımı ile alınır.

Yaklaşık 5000 yıl öncesine dayanan ve bir çeşit akupunktur yöntemi sayılan hacamat derinin belirli bölgelerine neşter yardımı ile ufak bir kesi atılıp, bardak yardımı ile kesiden emme gücü ile kan çekme işlemidir.

Hacamat tedavisi nasıl yapılır sorusundan sonra en merak edilen konu da hacamat neye iyi gelir sorusudur. Tarihte, çok uzun yıllar önceden günümüze kadar süregelen ve geliştirilen özel kapları dışında her yöntemi aynı olan hacamat ile birçok kişi, pek farklı yönden sağlığına kavuşmuştur. Hacamatın hangi hastalıklara iyi geldiğini şu şekilde sıralayabiliriz:

• Baş ağrısı tedavisinde uygulanır.
  • Kireçlemeye iyi gelir.
  • Bel tutulması
  • Eklem ağrısı
  • Boyu ve bel fıtığı ağrılarını giderir.
  • Kas ve bağ dokusundaki esnekliği arttırır.
  • Kasları gevşetir.
  • Kaslara kramp girmesini önler.
  • Kulunç oluşumunu engeller.

Hemen randevu al

Sık Sorulan Sorular ile Hacamat Tedavisi

Hacamat işlemi günümüzde sağlık merkezlerinde yapılıyor fakat daha eski yıllarda evlerde veya kurumsal olmayan yerlerde de yapılırdı. Hacamat işleminin sağlık merkezleri dışında yapılması önerilmez. Yanlış yapılan bir işlemde istenmeyen sonuçlar doğabilir.

Hacamat yapılırken en önemli nokta kesi yapılacak yerlerin, hacamatı yapacak kişi tarafından çok iyi bir şekilde bilinmesi gerekir. Atılan kesinin boyutu ve derinliği de en az yeri kadar önem taşır.

Hacamat Nedir? Hacamatın Kökeni Nereye Dayanır?

Hacamat ilk olarak Eski Mısır’da uygulanmıştır. M.Ö. 2000’li yıllardan kalan verilere göre o yıllarda en yaygın şekilde uygulanan tedavi yöntemlerinin başında yer almıştır. O tarihlerde Mısır’da ki en yaygın tedavi yöntemi hacamattır. Yabancı maddeyi vücuttan atmak için hacamat yoluyla kan alma yöntemlerine dair belgeler bulunuyor.

Hacamat Hangi Hastalıklara İyi Gelir?

Hacamat hangi hastalıkların tedavisini destekler ve hangi hastalık belirtilerine iyi gelir sorularına cevaben şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Kılcal damarlardaki tıkanıklıkları açar ve buna bağlı olarak ödem atılmasına yardımcı olur.
  • Psikolojik ve sinirsel hastalıkların tedavisinde kullanılır.
  • Karaciğer ve dalaktaki hastalıkların tedavi edilmesinde yardımcı olur.
  • Kireçleme, bel tutulması, baş ağrısı, eklem ağrısı, boyun ve bel fıtığına bağlı ağrıların giderilmesinde hacamat işlemi uygulanmaktadır.
  • Tansiyon, migren, depresyon, düşük yaşam enerjisi, eklem ve romatizma ağrıları gibi birçok hastalığa karşı ilaçlardan daha hızlı tesir ettiği görülmüştür.
Hacamat Bölgeleri ve Faydaları Nelerdir?

Vücutta hacamat yapılacak bölgeler yukarıda belirtilmiş olup, bu bölgelere uygulanan hacamat tedavisi faydaları ise şu şekilde sıralanabilir:

• Hacamat kan üretimini düzenler.
  • Vücudu toksinlerden arındırır.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Vücuda direnç kazandırır.
  • Kas ve bağ dokusundaki esnekliği arttırır.
Hacamatta Hangi Bölge Neye İyi Gelir?

Uzun çalışmalar ve uğraşlar sonunda hacamat noktaları belirlenmiştir. İnsan bedeninde hacamat noktaları açılımı olarak neye iyi geldiği şe şekilde belirtilebilir:

• Kürek kemiklerinin ortası: Pankreas ve safra kesesi ağrılarına iyi gelir ve bu gibi ağrıların tedavilerinde uygulanır.
  • Kafa arkası: Psikolojik sorunların tedavisinde uygulanır.
  • Boyun: Göz ve diş hastalıklarının tedavisinde uygulanır.
  • Kulak arkası: KBB hastalıklarının ve baş ağrısının tedavisinde uygulanır.
  • Omuz: Tansiyon ve akciğer hastalıklarının tedavisinin yanı sıra aynı zamanda hormon dengesizliklerini düzene sokar.
  • Bel: Bel ağrısı ve ürolojik problemlerin tedavisinde uygulanır.
  • Kuyruk sokumu: Prostat ve adet düzensizliklerinin tedavisinde uygulanır.
  • Baldırlar: Sedef ve böbrek hastalıklarının tedavisinde uygulanır.
Kadın Hastalıkları İçin Hacamat Bölgeleri Hangileridir?

Kadınlar genellikle idrar yolları enfeksiyonları, idrar yapamama, hormonal dengesizlikleri ve adet görememe şikayetlerinden dolayı hacamat tedavisi için başvurmaktadır. Aynı zamanda erken menopozun önlenmesi, östrojen ve progesteron hormonlarının dengelenmesi adına doğurganlığı arttırmak adına da hacamat işlemine başvurmaktalardır. Bu işlem için hacamat bölgeleri; kuyruk sokumu ve bel bölgesidir.

Hacamat Fiyatları Neye Göre Belirleniyor?

Hacamat fiyatlarının ilk olarak yapılan işlemde kaç adet bardak koyulduğuna göre değişim gösterdiğini belirtmekte fayda vardır. Onun dışında hacamat yapılacak kurumun da kendi belirlediği bir fiyat skalası vardır.

Hacamat Yaptırmak Çok Can Yakar mı?

Son yıllarda çok fazla tercih edilen ve olumlu sonuçlar ile karşılaşılan hacamat tedavisi hakkında en fazla merak edilen konulardan biri de hacamat yaptırmak can yakar mı ya da kanama çok olur mu gibi sorular olmaktadır. Fakat belirtmek gerekirse çok küçük kesikler açılmakta ve hiç can yakıcı bir işlem değildir.

Hacamattan Önce Hayvansal Gıda Tüketilir mi?

Hacamattan önce hayvansal gıda tüketilmesi önerilmemektedir. Bunun nedeni ise hacamat yapıldığı takdirde beyine, kalbe ve diğer hayati hormon ve enzim yapan bezlere giden kan hacmi çok düşer ve felç, enfarktüs gibi kalıcı hasarlar bırakabilir. Çünkü hayvansal gıdaların içerisinde protein vardır ve bu da kanın koyulaşmasına neden olabilir.

Hacamattan Sonra Nasıl Hissedilir?

Hacamat tedavisi sonrasında vücutta arınma hissi ile birlikte tatlı bir yorgunluk belirebilir. Günlük işlerinizi etkilemeyecek şekilde biraz halsiz hissetmeniz olası bir durumdur. Bu sebeple hacamat öncesi ve sonrası bedeni ve sindirimi yoracak yiyecek ve içeceklerden uzak durulması gereklidir.

Vücudun Hangi Bölgelerine Hacamat Yapılmaz?

Kafanın bıngıldak diye bilinen üst kısmına hacamat yapılması önerilmez. Bu gibi noktalara yapılan işlem akıl hastalıkları veya zihinsel problemlere neden olabilir.

Bunun dışında hacamat yapılan bazı bölgelerde sıklıkla aynı bölgelere hacamat uygulanması önerilmez. Bu bölgelere kulak ve baş bölgesi de dahildir.

Hacamat Zararları Nelerdir?

Hacamat tedavisi işlemi sırasında, kullanılan malzemelerin steril olmaması durumunda yaptıran kişilerin enfeksiyon kapma riski oluşmaktadır. Bunun dışında hacamat yapılan bölgelerde hafif de olsa kızarıklık ve morarma gözlemlenebilir. Bu da birkaç gün içerisinde geçecek bir sorundur.

Kimlere Hacamat İşlemi Uygulanmaz? Hacamat Kontredikasyonları Nelerdir?

Hacamat yaptıramayacak olan kişileri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Aşırı derecede kansızlık problemi yaşayanlar
  • AIDS, HIV gibi virüs taşıyanlar
  • Hamileler
  • Pıhtılaşma problemi olanlar
  • Organ nakli geçirmiş olanlar
  • Kalp yetmezliği olanlar
  • Kalbinde pil takılı olanlar
  • Çok yaşlılar
  • Çok zayıflar ve
  • Regl dönemindeki kadınlar.

Diğer Uygulamalar